Dinsdag 24 maart

Keynotes

Visie op de rol van de examencommissie

 

Door: Ron Bormans
Bestuurder Hogeschool Rotterdam

Wijze lessen: 12 Bouwstenen voor effectieve didactiek

 

Door: Dominique Sluijsmans & Tim Surma

Studiesucces in relatie tot toetsing

 

Door: Ellen Klatter

Afsluitende keynote

 

Door: Aleid Truijens
Redacteur, columniste Volkskrant

Sessies

Feedback bij schrijfopdrachten

Waar kijken studenten naar als ze feedback krijgen?

 

Door: Renske Bouwer
Ass. Professor Educational Sciences Vrije Universiteit Amsterdam

Onderzoekend vermogen

De rol van onderzoekend vermogen in het HBO en hoe te toetsen?

 

Door: Lisette Munneke
Hogeschoolhoofddocent/Senior Researcher Hogeschool Utrecht

Eigen professionalisering

Teach as you preach: motiverende maatwerktrajecten BKE

 

Door: Inge de Jager, Docentopleider Haagse Hogeschool & Ernie Schouten, Hogeschooldocent en Toetsdeskundige HAN

 

Lees meer

Toetsen in de praktijk

Digitaal formatief toetsen; hoe en wat?

 

Let op: voor deze sessie moet je een laptop meenemen.

 

Door: Irene van der Spoel
Docent / Innovator Hogeschool Utrecht

 

Meer informatie

Onderzoekend vermogen

Hoe ontwikkel je onderzoekend vermogen bij studenten?

 

Door: Miriam Losse
Adviseur en beleidsmedewerker Hogeschool Saxion

Visie op toetsen: in gesprek

Governance en de rol van de examencommissie

 

Door: Pieter Huisman, Prof. of Education Erasmus Universiteit &
Roel van Krieken, Managing consultant Hobéon

Toetsen in de praktijk

Formatief toetsen in de klas:
van theorie naar praktijk

 

Door: Kim Schildkamp & Christel Wolterinck
Ass. Professor Universiteit Twente

 

Meer informatie

Het belang van goede feedbackvragen aan studenten

 

Door: Dr. Gerry Geitz, Lector Sustainable Education, Directeur R&D Onderwijs en Onderzoek NHL Stenden Hogeschool
Agnes Brinks, Adviseur Kwaliteitzorg NHL Stneden Hogeschool

Van leerdoel naar leeruitkomst

 

Door: Jochem Goedhals, Creatieve eindbaas bij Fontys PULSED

 

Meer informatie

Anders toetsen en beoordelen

 

Innovatief toetsen en examineren: Hoe kan je fit-for-purpose studenten toetsen in de 21ste eeuw?

 

Door: Cirrus Assessment

De balans tussen formatief en summatief toetsen

 

Door: Saskia Wools, Directeur Onderzoek, Kennis & Innovatie Cito

Leertracks

Een leertrack vindt plaats tijdens de reguliere sessierondes en bestaat uit sessies en bestaat uit twee delen (ronde 1: 90 min, ronde 2: 60 min). Indien je ervoor kiest de gehele leertrack (dus beide delen) te volgen, ontvang je een certificaat van deelname.

Effectieve didactiek

Wijze lessen: Bouwstenen voor effectieve didactiek

 

Dominique Sluijsmans, Lector Eigentijds Beoordelen Zuyd Hogeschool

Tim Surma, Research Manager Thomas More Hogeschool

Gino Camp, Ass. Professor Educational Psychology Welten Institute

Programmatisch toetsen

De implementatie van programmatisch toetsen: best practices

 

Tamara van Schilt-Mol, Ass. Lector Toetsen en beoordelen HAN

Liesbeth Baartman, Hoofddocent Hogeschool Utrecht

Toetsen en Examineren in het Hoger Onderwijs website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020