Feedback als partnerschap tussen student en docent

Feedback als partnerschap tussen student en docent

Het geven en krijgen van feedback wordt te vaak gezien als de verantwoordelijkheid van een docent. We hebben veel ideeën over effectieve feedback, maar gaan vaak voorbij aan de vraag wat studenten precies met deze feedback doen. In deze sessie gaan we in gesprek over hoe studenten gestimuleerd en ondersteund kunnen worden om een actieve rol in het feedbackproces te nemen. Dit illustreren we aan de hand van een lopend project binnen het bachelor-programma van Pedagogische Wetenschappen.

 

Over Lindy en Marjolein

Lindy werkt als onderwijsadviseur/trainer. Zij verzorgt didactische trainingen voor docenten binnen en buiten de Universiteit Utrecht en adviseert daarnaast in diverse onderwijsprojecten. Lindy richt zich in haar werkzaamheden met name op toetsing en feedback en adviseren bij het doen van onderzoek in het eigen onderwijs.

Marjolein Verhoeven werkt als universitair docent. Zij verzorgt onderwijs in zowel het Bachelor- als de Master-programma van de opleiding Pedagogische Wetenschappen. Ook houdt zij zich bezig met kwaliteitszorg binnen het onderwijsprogramma.

Comments are closed.

Toetsen en Examineren in het Hoger Onderwijs website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020