Hoe kan peer feedback van waarde zijn bij het toetsen van studenten?

Hoe kan peer feedback van waarde zijn bij het toetsen van studenten?

Voor het leerproces van studenten is het belangrijk om hen op verschillende momenten (formatief) te toetsen, zodat ze hiervan kunnen leren. Peer feedback is een manier om dit vorm te geven, waarbij studenten niet alleen leren van de gekregen feedback, maar ook van het feedback geven. Deze sessie zal ingaan op hoe peer feedback een waardevol onderdeel kan zijn van de toetsing.

 

 

Over Ananda en Menno:

Ananda is onderwijskundige en informatiekundige. Ze heeft bij de Universiteit van Amsterdam gewerkt als ICT en onderwijs ondersteuner en werkt nu bij FeedbackFruits. Hier helpt ze docenten om digitale tools op een waardevolle manier in te zetten in hun onderwijs.

 

Menno is binnen FeedbackFruits de contactpersoon voor universiteiten en hogescholen binnen Nederland. Samen met deze onderwijsinstellingen ontwikkelen we digitale tools die actief leren stimuleren.

 

Comments are closed.

Toetsen en Examineren in het Hoger Onderwijs website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020