Hoe kun je middels vragen en feedback goed sturen en loslaten?

Hoe kun je middels vragen en feedback goed sturen en loslaten?

We willen studenten graag opleiden tot zelfsturende, creatieve en vakbekwame professionals. Regelmatig maken docenten daarom de keuze om studenten ‘los te laten’, terwijl het juist om erg stevige didactiek en pedagogiek vraagt. Bij Toegepaste Psychologie werken we maandelijks, middels sessies met zowel theorie als werkvormen, aan ons didactisch handelen. In deze sessie laten we zien hoe we dat doen én gaan we aan de slag met één van de didactische bouwstenen.

 

 

Over Wessel:

Onderwijskundige aan bij Toegepaste Psychologie. Daarvoor oa. docent Maatschappijkunde Vmbo en coördinator Havo. Praat graag over en is graag bezig met didactiek, leerstrategieën, curriculumontwerp en veranderkunde. Mede-oprichter van Vernieuwenderwijs.

 

Over Sasja: 

Sasja de Vries is Academiemanager Academie voor Organisatie & Ontwikkeling HAN.

 

 

 

 

Comments are closed.

Toetsen en Examineren in het Hoger Onderwijs website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020