
Door: Dominique Sluijsmans, Tim Surma & Gino Camp

Door: Ellen Klatter

Afsluitende keynote
Door: Aleid Truijens
Redacteur, columniste Volkskrant
Sessies
Feedback bij schrijfopdrachten
Waar kijken studenten naar als ze feedback krijgen?
Door: Renske Bouwer
Ass. Professor Educational Sciences Vrije Universiteit Amsterdam
Effectieve didactiek
Wijze lessen voor het organiseren van effectieve feedback
Dominique Sluijsmans, Onderwijskundige
Voldoen aan richtlijnen verhoogd de kwaliteit van toetsen
Door: Harry Molkenboer
Master Toetsdeskundige
Toetsen in de praktijk
Digitaal formatief toetsen; hoe en wat?
Door: Irene van der Spoel
Docent / Innovator Hogeschool Utrecht
Toetsen van onderzoekend vermogen en beroepsproducten: een natuurlijke symbiose.
Door: Miriam Losse
Adviseur en beleidsmedewerker Hogeschool Saxion
Anders toetsen en beoordelen
Het nieuwe afstuderen
Door: Roel van Krieken
Managing consultant Hobéon
Toetsen in de praktijk
Formatief toetsen in de klas:
van theorie naar praktijk
Door: Kim Schildkamp & Christel Wolterinck
Ass. Professor Universiteit Twente
Van leerdoel naar leeruitkomst
Door: Jochem Goedhals, Creatieve eindbaas bij Fontys PULSED
De balans tussen formatief en summatief toetsen
Door: Saskia Wools
Directeur Onderzoek, Kennis & Innovatie Stichting Cito
en Lonneke Schellekens, onderzoeker
Anders toetsen en beoordelen
Het nieuwe afstuderen
Door: Roel van Krieken
Managing consultant Hobéon
Speel het spel “wie ben ik” en ontdek diverse toets-persona’s
Door: Kitty Meijer
Docent in onderzoek/promovendus aan de Open Universiteit
De rol van onderzoekend vermogen in het HBO en hoe te toetsen?
Door: Lisette Munneke
Hogeschoolhoofddocent/Senior Researcher Hogeschool Utrecht

De implementatie van programmatisch toetsen: best practices
Tamara van Schilt-Mol, Ass. Lector Toetsen en beoordelen HAN
Liesbeth Baartman, Hoofddocent Hogeschool Utrecht
Comparatief beoordelen:
Wetenschappelijke inzichten over hoe studenten te (leren) evalueren
Dr. Marije Lesterhuis & Maarten Goossens | Comproved
Coöperatief Leren als Formatieve
Evaluatiestrategie
Linda Maan, Zelfstandig Onderwijsadviseur Loont Onderwijsadvies
Effectieve didactiek
Wijze lessen voor het zelfstandig leren voorbereiden op een toets
Gino Camp, Ass. Professor Educational Psychology Welten Institute