Self Directed Learning in de praktijk: meer vrijheid en ruimte voor studenten

Self Directed Learning in de praktijk: meer vrijheid en ruimte voor studenten

Leeruitkomsten in de praktijk, hoe werkt dat? Wat doen leeruitkomsten met een programma in de praktijk? We geven meer vrijheid aan de student, maar wat doen ze daarmee? Wat is dan de rol van een docent?

Het is een uitdaging om te zorgen dat vrijheid niet vrijblijvendheid wordt, maar studenten de vrijheid pakken om zich op de leeruitkomsten te ontwikkelen. In deze sessie gaan we actief aan de slag met deze vragen.

 

Over Marjoleine:

Ik ben onderwijsontwerper voor Self Directed Learning op Fontys Pulsed. Veel studenten vallen buiten de boot in standaard programma’s, omdat de manier van leren niet bij hen aansluit. Daarom zet ik mij in voor meer vrijheid en ruimte voor diversiteit onder de studenten in het onderwijs. Vrijheid is echter geen vrijblijvendheid, daarom begeleid ik studenten in het benutten van die vrijheid en omgaan met hun verantwoordelijkheden.

 

 

Comments are closed.

Toetsen en Examineren in het Hoger Onderwijs website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020