Keynotes

Keynote

Jan Hol, Voorzitter CvB Christelijke Hogeschool Ede


Keynote

Prof. Dr. DanielMuijs, Hoofd van de dienst Onderzoek bij Ofsted (Office for Standards in Education) in het Verenigd Koninkrijk


Keynote

Kristel Vanhoyweghel, Onderwijsonderzoeker ExpertiseCentrum voor Effectief Leren Thomas More


Keynote

Prof. Dr. Eveline Crone, Hoogleraar Neurocognitieve ontwikkelingspsychologie Universiteit Leiden & Hoogleraar Ontwikkelingsneurowetenschap in de Maatschappij Erasmus

 


Leertrack: Liever meer verdieping? Kies dan beide dagen voor de leertrack.

Het ontwerpen van een feedbackproces

Sessie 1 (60 min): Feedback is een belangrijk onderdeel van formatief handelen. Maar al te vaak is de docent hard aan het werk bij het geven en organiseren van feedback. Vervolgens neemt de student de feedback in ontvangst en doet daar dan niet meer zo veel mee. Hoe kan je effectieve feedback geven die activeert en de student bij het feedbackproces betrekt? Tijdens deze sessie gaan we hier dieper op in en krijg je concrete handvatten aangereikt voor in je eigen onderwijspraktijk.

Sessie 2 (90 min): Feedback vormgeven binnen je onderwijs als proces is heel waardevol om te doen. Het vergroot significant de kans dat de student de feedback zal omzetten in actie. Het goed ontwerpen van een feedbackproces vraagt wel enige oefening. Tijdens deze sessie nemen we je aan de hand van een stappenplan mee in hoe je dat kan aanpakken in je eigen onderwijspraktijk. Tijdens deze sessie krijg je toelichting over wat een feedbackproces is, maar ga je ook praktisch aan de slag met het uitwerken en vormgeven daarvan.

*Let op: Sessie 1 kan los gevolgd worden. Voor sessie 2 is het noodzakelijk dat je sessie 1 hebt gevolgd

Deze leertrack wordt verzorgd door Valentina Devid & Hilly Drok, beiden werkzaam bij Toetsrevolutie

Sessies

Feedbackcultuur: een groot begrip om klein mee te beginnen

Martje Kohlen & Els Roskam-Pelgrim, Platform Leren van Toetsen


Met elkaar in gesprek over het dichtgetimmerde curriculum: de doorgeschoten verschuiving van inhoud naar vorm in het hoger onderwijs

Menno van de Schoot, Associate Professor Vrije Universiteit Amsterdam


Programmatisch toetsen in het HBO: dat vraagt moed

Irene Biemond, Onderwijskundige van Hall Larenstein & Wendy Peeters, Hogeschooldocent HU