Keynote sprekers

Kelly Beekman
Lector Technology Enhanced Assessment, werkzaam bij Fontys University for Applied Sciences

Sylvia Heeneman
Professor in Competentiegericht toetsen en
opleiden, Programma-coördinator Bachelor of Medicine, Maastricht University
Sylvia Heeneman is Hoogleraar competentiegericht opleiden en toetsen aan de Faculty Health, Medicine & Life Sciences, Maastricht University. In de dagelijkse praktijk van (medisch) onderwijs is zij programma-coördinator van opleiding(en) waar programmatisch toetsen is geïmplementeerd als toets- en onderwijsmodel. Ook is ze actief binnen onderzoek naar (programmatisch) toetsen, studentbegeleiding en portfolioleren.

Symen van der Zee
Lector Vernieuwend Onderwijs
bij Saxion University of Applied Sciences
Symen van der Zee is lector Vernieuwend Onderwijs. Zijn onderzoek richt zich op de traditionele vernieuwingsscholen en vernieuwende onderwijspraktijken. Hij is een liefhebber van doorwrocht, betekenisvol onderwijs en gruwelt van onderwijsonzin.

Tamara van Schilt-Mol
Lector Eigentijds Beoordelen Han University of
Applied Sciences

Manu Kapur
Director of the Future Learning Initiative,
Professor and Chair of Learning ETH Zürich

Ronald van Raak
Hoogleraar Erasmiaanse waarden,
Universiteit Rotterdam

Renske de Kleijn
Onderwijsonderzoeker en Feedbackfanaat bij
UMC Utrecht
Dagvoorzitter

Annemieke Bosshardt
Beleidsadviseur Kwaliteit & Regelgeving bij Saxion University of Applied Sciences
Sprekers

Kristel VanHoyweghen
Hoofd professionalisering en training – Expertisecentrum voor Effectief Leren
bij Thomas More Hogeschool ExCEL
Kristel Vanhoyweghen is onderwijswetenschapper, onderzoeker bij het expertisecentrum voor effectief leren (Thomas More Hogeschool) en auteur van het boek ‘Wijze Lessen: twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek’ (gratis te downloaden). Ze gaf zelf 20 jaar wiskunde in het secundair onderwijs en doceerde wiskundedidactiek en het vak leren en ontwikkelen in de lerarenopleiding. Momenteel ontwikkelt en verzorgt tal van (online) vormingstrajecten en lezingen in Nederland en Vlaanderen rond effectief leren en lesgeven, formatieve evaluatie en leren studeren.

Suzan van Ierland
Toetsdeskundige | Onderwijskundige
bij HAS Green Academy
Toetsdeskundige en onderwijskundige. Expertise op het gebied van programmatisch toetsen, formatief handelen en feedback, didactisch coachen. Ondersteunt opleidingsteams bij onderwijsontwikkeling en innovatie.

Niels Bohnen
Docent- en Opleidingscoördinator Toegepaste
biologie bij HAS Green Academy
Docent en opleidingscoördinator van de opleiding Toegepaste Biologie Venlo. Daarnaast betrokken bij ontwikkeling onderwijs binnen de HAS organisatie. Onderzoeker naar relatie tussen programmatisch toetsen en zelfregulerend leren.

Wilfred Rubens
Adviseur, Docent, Projectleider en expert leren
en ontwikkelen met behulp van ICT
Wilfred Rubens houdt zich sinds eind 1995 professioneel bezig met de vraag hoe je ICT kunt gebruiken voor het faciliteren en versterken van leren, opleiden en onderwijs. Sinds 1 maart 2015 is hij werkzaam als zelfstandig adviseur en projectleider. Verder blogt Wilfred bijna dagelijks over ‘technology enhanced learning’.

Machil Deinum
Beleidsmedewerker Utrecht University of Applied
Sciences

Maarten Goossens
Co-founder Comproved

Josien Boetje
Onderzoeker didactiek van digitale geletterdheid
| Docent Arabisch en Spaans | Trainer bij Toetsrevolutie
Boetje is docent, auteur en onderwijskundig onderzoeker. Ze is gespecialiseerd in het integreren van ICT in het onderwijs en publiceerde o.a. over de effectiviteit van VR bij presenteren. Momenteel werkt ze aan de leerlijn digitale geletterdheid aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast promoveert zij op de didactiek van informatievaardigheden.

Jeltsen Peeters
Onderzoeker, Auteur, Gastdocent Ghent University, Pedagogisch medewerker innovatie GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Na acht jaar als onderzoeker aan de Vrije Universiteit Brussel zette Jeltsen Peeters met veel passie haar expertise rond zelfregulerend leren, onderwijsinnovatie en professionalisering in bij GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. Jeltsen is tevens gastprofessor aan de Universiteit Gent en zelfstandig trainer onder de naam At The Heart of Learning.

Jan Berends
Docent Hogeschool Van Amsterdam

Barend Last
Specialist Blended Learning, Schrijver, Onderwijsadviseur

Jaap de Brouwer
Onderzoeker Lectoraat Vernieuwingsonderwijs Saxion University for Applied Sciences
Jaap de Brouwer is werkzaam als onderzoeker bij het lectoraat Vernieuwingsonderwijs van Saxion. Hij houdt zich bezig met onderzoek naar zelfgestuurd leren, waarbij de focus ligt op het didactisch handelen van de leraar.

Renske Bouwer
Universitair docent Taal & Educatie bij Universiteit Utrecht
Renske Bouwer combineert theorieën uit de onderwijswetenschappen, psychologie en taalwetenschappen om het schrijfonderwijs te verbeteren. Zo onderzoekt ze kwaliteitsvolle manieren van toetsen, beoordelen en (peer)feedback. Dit onderzoek heeft al geleid tot de succesvolle spin-offs Tekster en Comproved, een cum laude promotie en evidence-based lesmateriaal op www.academischschrijven.nl en www.dialogischschrijven.

Loek Herberts
MLI-er en docent Fysiotherapie
Loek is docent aan de opleiding Fysiotherapie bij Fontys Paramedisch en heeft een onderwijskundige achtergrond (MLI). Loek is ontwerper en coördinator van de eerste onderwijsmodule van de opleiding en betrokken bij het ontwerp van feedbackprocessen.

Johan Huijsmans
Lid van de sturende curriculumontwikkelingsgroep voor de opleiding Fysiotherapie, Docent Fysiotherapie
Johan is al 12 jaar docent aan de opleiding fysiotherapie. Binnen die tijd betrokken geweest bij meerder curriculum-herzieningen en vanaf de start betrokken bij de ontwikkeling en implementatie van het programmatisch toetsen in het huidige curriculum. Sinds dit jaar ook in de functie van toetsdeskundige voor de opleiding.

Dieter Fleurackers
Expertise ondersteunende digitale systemen,
Docent Fysiotherapie
Dieter is docent aan de opleiding Fysiotherapie bij Fontys Paramedisch. Tijdens de implementatie van het nieuwe curriculum werkte hij ook als implementatie-coördinator van digitale middelen ter ondersteuning van onderwijs en toetsing.

Noëlle Khalil
Docent HBO, Mede-eigenaar van FeediX
Noëlle Khalil haar passie is het begrijpen en beïnvloeden van menselijk gedrag, en haar kracht ligt in het coachen en begeleiden van zowel individuen als groepen in leer- en gedragsveranderingsprocessen. Met haar achtergrond in de psychologie en onderwijskunde doet ze dit voornamelijk in de onderwijscontext en als mede-eigenaar van FeediX.

Céline Lecluse
Docent HBO, Mede-eigenaar van FeediX
Céline Lecluse laat haar creativiteit graag de vrije loop. Met een achtergrond in gezondheidswetenschappen is ze op verschillende manieren betrokken in het onderwijs, van auteur van een lesmethode, tot docent en ontwerper van een prikkelend educatief spel. Met een flinke dosis enthousiasme helpt ze mensen verder te komen in hun leerproces.

Christel Wolterinck
Onderzoeker Universiteit Twente, Teamleider onderzoek & onderwijsontwikkeling Scholengemeenschap Marianum Groenlo

Jitske de Vries
Onderzoeker Lerarenopleiding ELAN Universiteit Twente

Hannah Bijlsma
Projectleider en onderzoeker bovensectoraal stelselonderzoek bij Onderwijsinspectie, Leraar Basisonderwijs.

Rolf Bindels
Advocaat arbeidsrecht & onderwijsrecht Honoré Advocaten

Henri Ponds
Policy Advisor NVAO

Jochem Aben
Universitair Docent Taalbeheersing,
Ass. Professor Radboud Universiteit
Ik heb Nederlandse Taal en Cultuur gestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen, en ben daarna gepromoveerd aan de Rijksuniversiteit Groningen op het gebied van feedbackverwerking en schrijfvaardigheid. Tegenwoordig werk ik als Universitair Docent Taalbeheersing van het Nederlands aan de Radboud Universiteit Nijmegen bij de opleiding Nederlandse Taal en Cultuur.

Erdinç Saçan
Senior docent, Fontys Hogeschool ICT

Jochem Goedhals
Leading Director Fontys Pulsed, Onderrwijsinnovator

Lisette Munneke
Hogeschoolhoofddocent (Senior Researcher) HU University of Applied Sciences

Harold Bok
Vice-decaan Onderwijs faculteit Diergeneeskunde Universiteit Utrecht

Lonneke Schellekens
PhD student Programmatic Assessment, Universiteit Utrecht

Pieter Huisman
Bijzonder hoofdleraar onderwijsrecht aan de Universiteit van Tilburg en Senior Adviseur Hobon

Roel van Krieken
Hoofd Management Consultancy Hobon