Ontdek de kracht van AI in het onderwijs de “Feedback Companion – Jouw AI maatje”!

Workshop opzet:

  1. Introductie en Demonstratie (15 minuten): Korte presentatie over het belang van feedback en feedforward, gevolgd door een live demo van de Feedback Companion.
  2. Bouwen van je eigen AI Feedback Bot (30 minuten): Deelnemers bouwen in gelijkwaardige groepen hun eigen AI Feedback Bot.
  3. Interactie en Spel (30 minuten): Deelnemers lossen in gelijkwaardige groepen vraagstukken op met behulp van speelse werkvormen en de Feedback Companion.
  4. Reflectie en Discussie (15 minuten): Groepen delen hun ervaringen en inzichten, gevolgd door een plenaire discussie.

Deelnemers verlaten de sessie met praktische kennis over het gebruik van de Feedback Companion in hun eigen onderwijspraktijk, inspiratie voor speelse en interactieve feedbackmethoden, en een netwerk van professionals geïnteresseerd in AI in onderwijs.

Over Pascal Mariany: Pascal Mariany is een gepassioneerde onderwijsexpert met uitgebreide ervaring in sportonderwijs en ICT. Hij combineert innovatieve technologieën met inspirerende lesmethoden om inclusieve en toegankelijke leeromgevingen te creëren. Pascal is de drijvende kracht achter verschillende succesvolle onderwijsprojecten, waaronder de ontwikkeling van de GymWijzer en de Feedback Companion. Meer informatie vind je op www.onderwijsorakel.nl. 

HET EINDE VAN SCRIPTIES EN ANDERE ASYNCHRONE TOETSEN

Een handige student kan tegenwoordig in een fractie van de tijd een scriptie schrijven met AI. Op basis daarvan kan hij nog een infographic en een PowerPoint-presentatie laten maken. Voor de verdediging vraagt hij aan AI welke vragen hij kan verwachten met de perfecte antwoorden. Is dit het einde van de scriptie en andere asynchrone toetsen?

Over Tom Naberink: Tom is oprichter AIvoorstudenten.nl & AIvoordocenten.nl, werkzaam aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als docent / onderzoeker Sporteconomie en Strategisch Sportmanagement

VISIE, BELEID, EN DAN… ?!

Annemieke en Esther werken beiden aan visie en beleid ten aanzien van AI in onderwijs. Hoe pak je dit aan, welke aspecten moet je minimaal adresseren, en hoe vertaal je dat naar de praktijk?

In deze workshop verkennen we verschillende perspectieven op gebruik van AI in het onderwijs en leggen we een usecase langs de meetlat van basisprincipes.

Deelnemers dagen we uit hun eigen usecase in te brengen om met elkaar de meetlat te hanteren én mee te denken in mogelijkheden.

Doe je mee?

Over Annemieke Bosshardt: Annemieke werkt als Programmamanager Toetsing & AI bij Saxion. Met haar bedrijf Zeg het helder traint ze examencommissies en auditoren en is ze dagvoorzitter van de SBO-congressen Toetsen & Examineren. Haar motto: ‘Wie de vorm beheerst, is de inhoud meester’.

Over Esther van Popta: Esther werkt sinds 2004 als strategisch beleidsadviseur Onderwijs en ICT bij de Centrale Staf OOK van de HAN. Ze studeerde Bedrijfskundige Informatica en Sociologie en heeft gewerkt bij het Kenniscentrum BI, KLM en onderwijsadviesbureau Citowoz. In 2010 is zij gestart met een promotieonderzoek naar online peer feedback.

20/60/20

De implementatie van AI in (onderwijs)organisaties is niet alleen een technologisch vraagstuk. Belangrijk is de menselijke kant! Het gaat over samenwerken, communicatie, vertrouwen en goed management. 20% is niet zo enthousiast voor een verandering. 20% is positief. Hoe krijg je nu de 60%, de twijfelaars, positief voor de verandering? Hierbij is verandermanagement essentieel. Via ‘toekomstbeelden’ van het onderwijs, wordt er met scenario’s zelf een beeld gevormd over de urgentie van het te formuleren verandertraject.

Boudewijn Raessens, Associate lector Artificial Intelligence in Business, Fontys Economie en Communicatie

T.B.A.

Barend Last, Schrijver, spreker, trainer en onderwijsmaker

T.B.A.

Dieter Mockelmann, Oprichter OnderwijsmetICT en veelgevraagd trainer op het gebied van AI

T.B.A.

Steven Dorrestijn, Head Research group Ethics & Technology Saxion University of Applied Sciences