In deze podcast hebben wij het, met Dieter Fleurackers, over zijn ervaringen met programmatisch toetsen. Benieuwd hoe jij programmatisch toetsen integreren op jouw onderwijsinstelling? Luister hier de volledige podcast met Dieter Fleurackers: Congres Toetsen & Examineren het HO 2024 Op 26 & 27 maart vindt het congres Toetsen & Examineren in het HO 2024 plaats. Tijdens deze dag(en) wissel […]
Categorie archieven: Blog
We delen alvast wat leuke blogs en podcasts met je.
In deze podcast hebben wij het, met Céline Lucluse, over de feedbackcultuur in het hoger onderwijs. Feedback is essentieel voor het bevorderen van jouw ontwikkeling. Benieuwd hoe jij aan de slag kan met de feedbackcultuur op jouw onderwijsinstelling? Luister hier de volledige podcast met Céline Lecluse: Congres Toetsen & Examineren het HO 2024 Op 26 & […]
Tijdens Toetsen en Examineren in het HO 2021 spraken wij Marleen Kaijen over innovatie in het onderwijs. In deze podcast leer jij waarom het zo belangrijk is dat studenten eigenaar worden van hun eigen leeractiviteiten, wat programmatisch toetsen is en waar jij als onderwijsinstelling mee moet beginnen als jij programmatisch toetsen toe wil passen. Gratis […]
Tijdens Toetsen en Examineren in het HO 2021 verzorgden Erika Rob & Inge de Jager een ateliersessie over het inclusief maken van toetsen binnen jouw onderwijsinstelling. Wij spraken Erika Rob & Inge de Jager Barend Last tijdens het congres om het nog eens over inclusief toetsen te hebben.
Tijdens Toetsen en Examineren in het HO 2021 stond Barend Last al op het plenaire podium. Daar sprak hij al over blended learning. We spraken Barend tijdens het congres om het nog eens over blended learning te hebben.
Programmatisch toetsen is binnen het HO een nieuwe vorm van toetsen en leren. Hiermee kijk je breder naar de student als geheel, om zo een valide oordeel te vellen over zijn of haar competenties. Waarom is dat wenselijk? Wat is programmatisch toetsen dan precies? En hoe kun je ermee aan de slag? Onderwijs als een […]
Peer feedback is een erg goede vorm om samen te leren, vooral nu formatief toetsen steeds meer in opkomst is. Het houdt in dat niet de expert (lees: docent), maar juist de studenten feedback geven aan elkaar. Peer heeft dus betrekking op gelijkgestemden: zowel de gever als de ontvanger leren van elkaar. Voor de docent […]
- 1
- 2